Sit-ups on floor


Fitnessnet.nl - jouw persoonlijke fitness adviseur
home | klantenservice | veelgestelde vragen | winkelwagen   
Wil je advies of iets bestellen? Bel dan gerust naar 010-4420417  
maandag-vrijdag van 9.00 tot 16.00  

kies onderstaand de fabrikant
schrijf je in voor de nieuwsbrief
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief

Sit-ups on floor

Agonist: rectus abdominus
Synergist: iliopsoas

 

Spiergroepen
Bovenste buikspieren

Uitvoering
Ga op de vloer liggen ; buig je knieën ; plaats je vingertoppen achter je hoofd ; sit up en breng je hoofd zo dicht mogelijk bij je knieën (als je ook de iliopsoas wilt trainen) of tot het punt dat je je benen een beetje naar boven voelt gaan (als je de buikspieren geïsoleerd wilt trainen) ; ga weer langzaam naar beneden.

Belangrijke Opmerkingen

  • Als je helemaal omhoog gaat in de sit-up, neemt de iliopsoas (een beenspier) een deel van het werk over ;
  • Als je niet verder gaat dan tot je je benen op voelt tillen (hier gaat de iliopsoas meehelpen), traint je alleen de buikspieren ;
  • Het zoveel mogelijk uitschakelen van de iliopsoas gebeurd door het (ver) buigen van de knieën.

recent bekeken voedingssupplementen
Je hebt nog geen producten bekeken
Betaal veilig online
Je kunt online veilig betalen met creditcard of iDEAL, gemakkelijk en snel via je eigen bank

betaal veilig online met iDeal
betaal veilig online met Visa
betaal veilig online met Mastercard
betaal veilig online via docData Payments

Het is ook mogelijk het bedrag naar onze eigen rekening over te maken, of onder rembours te bestellen. De bestelling wordt met DPD geleverd.

maak een overboeking naar onze rekeningbetaal bij aflevering aan de bezorger (rembours)

1998-2018 - Fitnessnet.nlsitemap  |  links  |  over ons  |  contact

-Sit-ups on floor > Fitnessnet-